Nieuwe arbeidsmarktcampagne Trigion

Twee jaar terug stonden we voor de lancering van een grote arbeidsmarktcampagne. Toen: een flink aantal vacatures en een continue vraag naar beveiligers. Maar de campagne was amper live gegaan of Nederland ging collectief op slot. De eerste lockdown in coronatijd zorgde voor aanzienlijk minder vacatures Twee jaar later ziet de wereld er - wat corona betreft dan - heel anders uit. Ook al leverde de campagne twee jaar terug nieuwe mensen op: we hebben nog altijd veel nieuwe collega’s nodig. Reden om de campagne ‘Trigion. De veilige keuze’ niet alleen af te stoffen, maar ook van nieuwe uitingen te voorzien.

‘De veilige keuze’ is een regel die in drie woorden zegt waar Trigion als werkgever voor staat. Manager recruitment Marike Graham: ‘We hebben ruim twee jaar terug een groot onderzoek gehouden onder onze beveiligers: wat vinden jullie nu belangrijk in jullie werk? Daar kwamen vier dingen uit, die we onze werkwaarden hebben genoemd: dat we een stabiel familiebedrijf zijn, dat je tijdig je salaris ontvangt, dat je in de buurt kunt werken en dat je bij ons kunt doorgroeien. Dat is ook de basis voor deze campagne.’

Familiebedrijf

Ja, zegt Marike, het zijn factoren die je ook wel tegenkomt bij grote andere spelers. Op één heel belangrijke na dan: de status van familiebedrijf. ‘Bij Trigion ervaren medewerkers een warm contact. Leidinggevenden hebben aandacht voor mensen. Je ziet het ook aan de lange arbeidsverbanden van onze medewerkers. Je voelt je hier geen nummer, terwijl je toch onderdeel bent van een veel grotere organisatie.’ Ook andere pluspunten kunnen reden zijn om in de beveiliging aan de slag te gaan - of om de overstap te maken van een ander beveiligingsbedrijf. ‘Met de Trigion Academy faciliteren we de ontwikkelingsmogelijkheden van iedere medewerker. Heb je de potentie, dan kun je bij ons doorgroeien tot bijvoorbeeld teamleider of je kunt je specialiseren.’

Aspirantentraject introduceren

De instroom van jonge medewerkers krijgt extra aandacht.  Zo hebben we vlogs gemaakt om de jonge doelgroep aan te trekken. Ook zetten we in op ons een aspirantentraject: een leer-werktraject waarbij aankomende beveiligers scholing krijgen en ondertussen al in de praktijk werkzaam zijn. Een vaste coach begeleidt hen, als aspirant ontvangen ze salaris en als de samenwerking van beide kanten bevalt ligt er een vast contract klaar. Zij-instromers vanuit bijvoorbeeld de horeca en de evenementenbranche zouden in die categorie kunnen vallen. En krapte op de arbeidsmarkt dwingt ons ook naar nog een andere categorie te kijken, zegt Marike.

‘We gaan bewust werven onder de doelgroep van mbo-scholieren en studenten. Misschien is er wel een groep die graag naar politie of justitie wil maar nog niet in aanmerking komt. Een tijdelijke baan als beveiliger kan dan als springplank dienen, je doet alvast ervaring op.’ Een scala aan video’s moet duidelijk maken wat het aantrekkelijk maakt om bij Trigion aan de slag te gaan. Er zijn diverse films gemaakt, onder meer van een luchthavenbeveiliger, tijdens mobiele surveillance, van een objectbeveiliger en in de retail.

Foto van een beveiliger van Trigion die in een kantoor over de balustrade naar beneden kijkt

Werken bij Trigion?

Ben jij op zoek naar een moderne en informele werkgever waar persoonlijke ontwikkeling en ambitie voorop staan? Bij Trigion kom je terecht in een dynamische omgeving met leuke collega’s waardoor jij je snel thuis gaat voelen.

  • Informele sfeer
  • Interne mobiliteit
  • Betrouwbare en familiale werkgever
  • Internationaal karakter