Ibis Styles Haarlem City hotel ondertekent nieuw contract met Gom Hospitality

Hospitality

Met de ondertekening van een nieuwe overeenkomst blijft Gom Hospitality vaste schoonmaakpartner voor het Ibis Styles Haarlem City hotel. Opvallend in de samenwerking is de aandacht voor betere arbeidsomstandigheden voor schoonmaakmedewerkers. Het leverde beide contractpartners begin vorig jaar zelfs een Best Practice Award op.

Het Ibis Styles Haarlem City hotel met 109 kamers opende december 2017 haar deuren. ‘Het was mijn eerste ervaring met Gom Hospitality als schoonmaakpartner in een hotel. En het is heel goed bevallen’, maakt General Manager André Aaij de balans op. ‘Gom is echt bezig met de medewerkers, met aandacht voor het trainen en alles wat erbij komt. Het bedrijf doet er alles aan om schoonmakers te faciliteren hun werk zo goed mogelijk te doen. En wat ik ook merk is dat iedereen binnen Gom Hospitality daarmee bezig is. Het management komt regelmatig langs, of het nu een klantmanager of een directeur is. Het is authentieke aandacht en dat ervaar ik als positief.’

Collega's van Gom en medewerkers van Ibis Styles Haarlem na ondertekening nieuw contract

Van links naar rechts: Esther Schreuder, operations manager Ibis Styles Haarlem City hotel - André Aaij, general Manager Ibis Styles Haarlem City hotel, Olivier Laméris, operationeel directeur Gom - Jeroen Hofmeester, business unit directeur Gom Hospitality - Maarten van Driel, klantmanager Gom Hospitality - Karin van den Heuvel, projectmanager Gom Hospitality

Van meet af aan legde André Aaij het accent op het welzijn van medewerkers, dat in de hotelsector nog te vaak negatief in het nieuws is. ‘Misschien is dat wel de reden waarom Gom Hospitality en wij goed bij elkaar passen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat je als General Manager sentimenteel of nonchalant moet zijn. Dit is ook gewoon een bedrijf, een bedrijf waar geld moet worden verdiend. Niet over de ruggen van anderen, maar altijd samen.’

Mooiste compliment

Die gedrevenheid leidde ertoe dat de interne campagne ‘One team, one goal’ begin 2019 met een Best Practice Award werd beloond. Aaij: ‘Als je weet dat we twee jaar bezig zijn en de meerderheid van de medewerkers van Gom er nog altijd werkt, dan zie je dat die aanpak resulteert in loyaliteit. Mensen hebben het gevoel voor het hotel te werken. Ik denk dat zoiets het mooiste compliment is dat je als schoonmaakbedrijf maar kunt krijgen.’ Ook in kwaliteit is de aandacht zichtbaar: op hygiëne scoort het Haarlemse hotel 8,8 in de reviews op Booking.com.

Frequenter contact

De nieuwe overeenkomst borduurt voort op de vorige. ‘Zo mogelijk willen we frequenter contact met elkaar onderhouden, om nog sneller eventuele angeltjes ergens uit te kunnen halen. En als we naar de toekomst kijken kan het gebruik van nog groenere producten in de schoonmaak verder omhoog. Maar we hebben geen aanvullende eisen gesteld qua schoonmaak. Dat gaat al heel erg goed.’