Terug naar kantoor: is je schoonmaak er klaar voor?

Op zaterdag 26 juni zetten we een flinke stap voorwaarts in de coronaperiode. Versoepelingen in de samenleving waar we al lang naar uit kijken, zijn dan een feit. We kunnen gelukkig ook weer meer naar kantoor. Tegelijkertijd komt er als verantwoordelijke voor schoonmaak ook veel op je af, want er gelden nog wel enkele regels. En misschien verandert de bezetting of het gebruik van je gebouw wel. Past de schoonmaak nog bij de nieuwe situatie? Worden je medewerkers er blij van als ze het kantoor zien? De experts van Gom Offices staan voor je klaar om je te helpen.

 

5 tips om klaar te zijn voor een terugkeer naar kantoor

het cijfer 1 in een lichtblauw omrande cirkel

De eerste indruk bij aankomst

Is de uitstraling van je gebouw, de gevel en de entree op orde? Geen beter signaal dat iedereen weer welkom is op kantoor dan een schone binnenkomst en schone vloeren.

het cijfer 2 in een lichtblauw omrande cirkel

Bureaus en computerapparatuur

Het zijn de ‘super spreaders’ op kantoren met flexwerkplekken. Als die bureaus en toetsenborden er blinkend uitzien, geeft dat meteen vertrouwen over de werkplek. Vergeet ook de zittingen van de bureaustoelen niet.

het cijfer 3 in een lichtblauw omrande cirkel

Bij de koffieautomaat

De alternatieve vergaderlocatie in veel bedrijven, maar ook één die speciale aandacht vraagt: de vloer bij de pantry’s en een frisse directe omgeving is het sein dat het veilig drukken is op de knop van cappuccino, espresso of koffie verkeerd.

het cijfer 4 in een lichtblauw omrande cirkel

Flexibel zijn richting de toekomst

De schoonmaak heeft wellicht een tijd op een lager pitje gestaan. Verwacht je flexibel gebruik van je kantoor? Check hoe je schoonmaakbedrijf met je meebeweegt in de nieuwe situatie, waarin flexibiliteit in schoonmaak wordt gevraagd.

het cijfer 5 in een lichtblauw omrande cirkel

Weet wat er speelt. Kijktip: webinar ‘Kantoren na corona: een schone uitdaging!’

Wat verandert er precies aan jouw werkplek? Wat is het effect op de facilitaire diensten? Hoe zien de schoonmaakwerkzaamheden er straks uit? En hoe richt jij straks jouw dienstverlening flexibel in? Kortom, genoeg vragen en uitdagingen. Host Marcel Jongmans gaat op zoek naar de antwoorden en schakelt hulp in van de experts: Karen Oude Hengel, senior onderzoeker en epidemioloog bij TNO, Edwin de Vries, Workplace Management Lead Offices voor Bol.com en Ben van der Veer van Gom Offices. 

Kijk het webinar terug!

Weten of je schoonmaak nog past bij de tijd van nu?

Kom in contact met een van onze experts. Laat je gegevens achter via onderstaand formulier en we vertellen je graag meer.