Met Integrated Facility Management van Facilicom Solutions breng je jouw facilitaire diensten samen bij één betrouwbare partner. Dankzij onze eigen experts in schoonmaak, beveiliging, receptie, catering en technisch onderhoud realiseren we échte integratie: efficiënt, duurzaam en mensgericht. Zo houd jij de regie, zonder de dagelijkse zorgen.
Integrated Facility Management volgens Facilicom Solutions
IFM uitgevoerd door Facilicom Solutions betekent regie, eenvoud en directe toegang tot wat je nodig hebt. Een partner die alle facilitaire diensten samenbrengt en gemiddeld 85% van alle diensten met haar eigen medewerkers uitvoert. Dat levert meer dan gemak: het zorgt voor grip op kwaliteit, kostenbeheersing en een werkplek waar mensen graag zijn, zodat jij je kunt richten op de corebusiness van je organisatie.
- Facilicom biedt op alle facilitaire kerndiensten single service contracten met onze specialistische divisies.
- Een integraal contract combineert deze diensten tot één overkoepelend contract voor uitvoering en management.
Integrated Facility Management van Facilicom is onder te verdelen in verschillende modellen

Multiservices
U ontvangt:
- Een totaalpakket aan facilitaire diensten vanuit Facilicom
- Eén aanspreekpunt
- Eén contract, één factuur en één managementrapportage

Managing agent
U ontvangt:
- Een combinatie van onafhankelijke ingekochte facilitaire diensten
- Eén aanspreekpunt
- Eén contract, één factuur en één managementrapportage

Integrated Facility Management
U ontvangt:
- Een combinatie van diensten vanuit één integraal serviceteam
- Integrale aansturing
- Eén contract, één factuur en één managementrapportage
Welk model het beste bij jou en je organisatie past gaan we graag samen met jou onderzoeken. Dit is altijd maatwerk en vaak ontstaat er een combinatie van modellen. Ons uitgangspunt is dat we langdurige samenwerkingen willen aangaan en daarvoor is het essentieel dat we samen een model ontwikkelen dat nu en in de toekomst bij je past.
Hoe wij impact maken
Bij ons vind je een specialist met eigen diensten en een landelijk netwerk
De Benelux is onze thuismarkt. Van grote steden tot de kleinere gemeenten: we zitten letterlijk om de hoek! Dankzij ons fijnmazig netwerk zijn we altijd in de buurt. Je medewerkers komen dus altijd uit je eigen regio. Onze visie is dan ook “Lokaal, met eigen diensten”. Met onze eigen diensten als schoonmaak (Gom), beveiliging (Trigion), receptie (Embrace), catering (Food&i), technische onderhoud (Breijer) en FM kunnen wij tot 90% van de facilitaire diensten zelf uitvoeren. Voor de overige 10% werken we met bekende strategische partners waarbij wij schaalvoordeel genereren.
Dankzij onze self-performance bieden we kwaliteit, flexibiliteit en maatwerk. Onze hands-on mentaliteit en slimme systemen zorgen voor efficiënte, toekomstgerichte oplossingen die organisaties ontzorgen, zodat zij zich kunnen richten op hun kernactiviteiten.
Jouw cultuur: fundering voor samenwerking, ontwikkeling en groei
We luisteren bij Facilicom heel goed naar je wensen en eisen, je doelstellingen en je ambities. Het adviseren doen we al in de oriëntatiefase en geven je doorlopend advies tijdens alle processtappen. Wij geloven heel sterk in de ‘cultural fit’. Als die er is, hebben we al een sterke basis om samen te werken, te ontwikkelen en te groeien. Daarbij stellen we samen steeds de vragen:
• Wat verbindt ons?
• Wat onderscheidt ons?
• Wat versterkt ons?
• Hoe gaan we met elkaar om?
• Wat maakt ons succesvol?
Altijd eigen, vaste en tevreden medewerkers
Heb je op dit moment eigen management en eigen operationele medewerkers in dienst? En vraag je je af wat hun toekomst is bij outsourcen van de facilitaire organisatie? Die medewerkers kunnen bij ons aan de slag, als zij dat willen. Zelfs op de bestaande locatie, maar dan binnen de nieuwe IFM-structuur. Zo behouden zij hun baan. En houden wij belangrijke kennis van je organisatie vast.
Voor nieuwe medewerkers die door het outsourcen onderdeel worden of op andere wijze bij ons starten, hebben wij een onboardingsprogramma, volledig in het teken van een warm welkom. Het programma wordt ondersteund door app en buddy-systeem zodat de nieuwe collega snel zijn/haar weg kan vinden in de organisatie en zich echt welkom voelt.
Investeren in onze medewerkers doen we met:
• de IFM Academie, ons integrale opleidingshuis
• het programma Vitaliteit voor een duurzame levensstijl
• stimulatie van horizontale en verticale promoties binnen en tussen divisies.
Onze bedrijfscultuur vertaalt zich, typerend voor een familiebedrijf, op ieder niveau binnen onze organisatie. Daarin staat persoonlijke aandacht en het creëren van een veilige werkomgeving centraal. Naast de klantwaardering waarin onze medewerkers altijd hoog beoordeeld worden, toetsen we ook extern iedere twee jaar de medewerkerstevredenheid.
Wij beloven en beoefenen duurzaamheid
Als integrator en verbinder van de FM-keten nemen wij een leidende en initiërende rol. Het gaat verder dan alleen het verduurzamen en inclusiever maken van onze eigen diensten maar ook de FM-supply chain.
Met onze diversiteit en initiatieven op het gebied van sociale impact, realiseren wij doorlopend tastbare resultaten voor onze medewerkers. Het behaalde PSO-trede2 certificaat is een mooie erkenning maar onze ambities reiken verder: het doel is PSO-trede 3 in 2026. Op het gebied van duurzaamheid zijn wij hard aan de slag gegaan en hebben als doel gesteld om in 2030 CO2 neutraal te zijn. Met de CO2 prestatieladder is er een belangrijke mijlpaal behaald. Samen met onze klanten gaan wij aan de hand van de duurzaam doenscan het pakket van FM-diensten doorlichten en maken een plan van aanpak met het duurzaamheidsteam
De voordelen van Integrated Facility Management
- Eén aanspreekpunt
Geen versnippering meer, maar één partner die de regie voert én uitvoert. - Maximale taakintegratie
Doordat we zoveel mogelijk met eigen mensen werken, stemmen we diensten optimaal op elkaar af. - Hogere kwaliteit, lagere kosten
Directe aansturing en minder tussenlagen zorgen voor snelheid, grip én lagere kosten. - Volledige ontzorging
Geen gedoe meer met losse facturen, overleggen of afstemmingsissues. - Inzicht en sturing
Heldere rapportages en dashboards geven je realtime inzicht in prestaties en verbeterkansen.
Waarom kiezen voor IFM van Facilicom?
Facilicom = IFM. We zijn de enige facilitaire dienstverlener in Nederland die écht zelf kan leveren: 80 tot 90% van onze facilitaire diensten voeren we in eigen beheer uit. Dat maakt ons flexibel, efficiënt en betrouwbaar.
Onze kracht:
- Nederlands familiebedrijf sinds 1966
- Actief in heel de Benelux
- Hoge self performance = minder schakels, minder marge, meer grip
- Betrokken medewerkers, tevreden opdrachtgevers
Meer nieuws over Integrated Facility Management
Interesse in een partnership?
Wil je jouw facilitaire organisatie professionaliseren, kosten reduceren en meer grip ervaren zonder in te leveren op kwaliteit of betrokkenheid? Dan is Integrated Facility Management van Facilicom de slimme stap vooruit.