Als onderdeel van Facilicom@Home, het complete thuiswerkconcept, kunnen thuiswerkende medewerkers nu ook de schoonmaak in huis uitbesteden. Gom zorgt voor een hygiënische en productieve thuiswerkomgeving.
Schoonmaak aan huis - voor een hygiënische en productieve thuiswerkomgeving
Laat je werkgever ook zorgen voor jouw hygiënische en productieve thuiswerkomgeving
De werkplek wordt steeds flexibeler. We werken thuis, op kantoor of zelfs onderweg. Door de komst van deze hybride werkvorm vindt er een verschuiving plaats in de benodigde kantoorruimtes. Als men thuis werkt, is het belangrijk dat dit mogelijk wordt gemaakt door de werkgever. En met die werkgevers kijken we graag wat we voor hun mensen kunnen betekenen.
In de arbeidsomstandighedenwet (arbo) is het hygiënisch schoonhouden van de werkomgeving formeel opgenomen. Het is dus belangrijk dat de thuiswerkomgeving goed schoongemaakt wordt.
Schoon@Home van Gom, onderdeel van Facilicom, voorziet in die schoonmaakbehoefte of schoonmaakbeurt bij medewerkers thuis, als de werkgever dit wenst. Zo kunnen we mét deze werkgever kijken naar de beste aanpak.
Kies voor een zorgeloos schoonmaak abonnement waardoor onze professionele schoonmakers aan de slag kunnen gaan in het huis van je medewerkers zodat jouw thuiswerkers productief, hygiënisch en arbo-verantwoord kunnen werken. Vraag vandaag nog een offerte aan.
Schoon@Home abonnement
Met het schoonmaak abonnement zorg jij als werkgever voor een schone en productieve thuiswerkomgeving.
Volledig arboproof en cruciaal voor het hybride werken van nu.
- Kies je schoonmaakfrequentie.
- Elke schoonmaak duurt 3 uur.
- Het eerste bezoek omvat een inventarisatie van werkzaamheden.
- Werkomgeving: werkplek, gang, toilet en keuken.
- Ervaringen maken wij zichtbaar door middel van klantonderzoek.
- Extra schoonmaak is mogelijk op kosten van de thuiswerker.
Heb je interesse of vragen?
Stuur ons dan een bericht via het contactformulier en wij nemen contact met je op!
Meest gestelde vragen
De werkgever betaalt de kosten voor de schoonmaak bij de thuiswerker thuis. Voor de thuiswerker is dit dus een vorm van ‘secundaire arbeidsvoorwaarden’. De thuiswerker betaalt hier niets voor.
Onze professionele schoonmaakmedewerkers worden beloond conform de cao. Wij bieden verschillende mogelijkheden in abonnementsvorm aan. Wij kunnen vanaf één bezoek van 3 uur per maand al een schone werkomgeving bieden. Aangeraden wordt om dit bij elke thuiswerker te inventariseren, zodat de frequentie bepaald kan worden. De kosten hiervan beginnen bij € 87,50 per maand.
De frequentie van schoonmaak wordt bepaald afhankelijk van de behoefte en noodzaak en in afstemming met de werkgever. Wij kunnen vanaf één bezoek van 3 uur per maand al een schone werkomgeving bieden. Aangeraden wordt dit te inventariseren, hiermee combineer je ook de verplichting vanuit de arbo en een Risico-Inventarisatie & Evaluatie (RI&E) te houden (scope thuiswerkomgeving) en dit mee te nemen in een arboplan en daadwerkelijke uitvoering bij de thuiswerker.
Schoon@Home biedt werkgevers een abonnement voor haar thuiswerkers. Dat is arbo-conforme thuisschoonmaak op periodieke basis, om zo te garanderen dat je volledig voldoet aan jouw verplichtingen als werkgever. Daarin is het voor de werkgever wel mogelijk om zelf de frequentie te kiezen, beginnend bij één keer per maand. Dat is het absolute minimum om in redelijkheid binnen de grenzen van de arbo-wetgeving te vallen. Elke schoonmaak duurt 3 uur. Het abonnement is volledig naar eigen wens in te richten, wij raden aan om een minimale afname van twee bezoeken per maand in te zetten voor een optimaal schone werkomgeving.
Na de overeenkomst met Schoon@Home benaderen we iedere medewerker uit naam van de werkgever (onder andere inventarisatieformulier) , zodat we een correcte opname hebben van de benodigde (frequentie) schoonmaak. De wensen van de medewerker worden ook meegenomen en indien het past binnen de scope van de werkomgeving en het schoonmaakprogramma, nemen we dit ook mee en voeren we dit uit.
Onder de thuiswerkomgeving wordt verstaan de omgeving die je gebruikt om te kunnen werken. Vergelijkbaar als in een kantoor. Dus de werkplek(ken) in huis, zoals de kamer waar het bureau staat of de ruimte waarin gewerkt wordt, gecombineerd met het toilet, de keuken - koffieapparaat en de algemene ruimtes (om van en naar de werkplek en bovengenoemde plekken te komen). De badkamer, zolder of dergelijke valt hier niet onder.
Vertrouwen heeft prioriteit bij de keuze voor een schoonmaakhulp in huis. Je wilt natuurlijk een professioneel, betrouwbaar persoon in huis die weet wat zij of hij doet. Onze speciaal geselecteerde thuiswerkomgeving schoonmakers zijn onderdeel van Gom. Zij worden naast de normale schoonmaakvaardigheden geselecteerd op communicatieve vaardigheden, enthousiasme, flexibiliteit, integriteit en improvisatie vermogen.
Bijna de helft van de medewerkers -vooral van grotere organisaties- vindt dat er meer tijd en geld beschikbaar moet komen voor schoonmaak. Dat blijkt uit een onderzoek naar schoonmaakbeleving door NSS. 81 procent van de ondervraagden vindt zich productiever in een schone omgeving (https://www.managementimpact.nl/artikel/productiever-in-een-schone-omgeving/).