Jaarverslag 2019 gepubliceerd

Bouwen aan de toekomst

De wereld van vandaag stelt ons allemaal voor enorme uitdagingen. De wereldwijde uitbraak van het coronavirus maakt dat meer dan ooit duidelijk. Als facilitaire dienstverlener blijft Facilicom Group iedere dag opnieuw bouwen aan de toekomst.

Net als 2018 was ook 2019 een uitdagend jaar voor Facilicom Group. De krappe arbeidsmarkt en het relatief hoge ziekteverzuim zorgden voor hoge kosten voor recruitment en voor de inhuur van externen. Vanwege onze arbeidsintensieve bedrijfsprocessen hebben deze kosten een grote impact op de financiƫle resultaten. Ook stegen de loonkosten door hogere cao-lasten welke niet in alle gevallen volledig doorbelast konden worden naar opdrachtgevers.

Jaarverslag Facilicom / Breijer

De operationele bedrijfsresultaten van de divisies van Facilicom Group vallen daarom tegen. De omzet van Facilicom Group lag in lijn met de verwachtingen en we hebben het jaar afgesloten met een goed groepsresultaat. Dit laatste komt met name door eenmalige baten: Facilicom heeft namelijk het aandeel van Facilicom Group in Albron Catering terugverkocht.

- Geert van de Laan, CEO -

Lees het hele jaarverslag 2019