IJsselland ziekenhuis kiest voor Gom Zorg

Zorg

Het IJsselland Ziekenhuis in Capelle a.d. IJssel heeft besloten om voor de schoonmaak opnieuw te kiezen voor Gom Zorg. Belangrijkste argumenten om voor Gom Zorg te kiezen waren het meedenkend vermogen met de uitdagingen van het ziekenhuis en de aanpak om hygiëneborging in het ziekenhuis goed vorm te geven.

“Het is altijd mooi als een opdrachtgever voor ons bedrijf kiest”, aldus Simone van de Velde, Business Unit Directeur van Gom Zorg. “Het IJsselland Ziekenhuis maakten we enkele jaren geleden ook schoon, maar een andere partij won destijds een aanbesteding. We zijn best trots dat het ziekenhuis ons op grond van positieve ervaringen vroeg om mee te denken met de uitdagingen in de toekomst. En natuurlijk helemaal dat ze ervoor kozen om samen met ons die toekomst in te gaan!”

Voorzitter raad van bestuur, IJsselland Ziekenhuis en Algemeen directeur Gom ondertekenen conttract

Op de foto: blije gezichten tijdens de contractondertekening met dhr. mr. A.H. van Wijk MPM (voorzitter raad van bestuur, IJsselland Ziekenhuis) en Olivier Laméris (Algemeen Directeur, Gom).

Hoe het beter kan

Salesmanager David van Boheemen is intensief betrokken bij het traject en uiteraard eveneens trots op het resultaat. De experts van Gom Zorg konden dan ook al hun sectorexpertise kwijt in de vraagstelling. “Het ziekenhuis staat net als vele instellingen voor uitdagingen, ook op financieel vlak. We kregen eigenlijk heel concreet de vraag: op welke manier zouden jullie het doen? De vraag ‘hoe kan het beter’ is altijd een drijfveer van Gom Zorg, dus daar zijn we mee aan de slag gegaan. We konden echt meedenken over de invulling van het schoonmaakcontract.”

Hygiëne is key in de zorg

Dit betekende niet dat concessies aan kwaliteit gedaan worden. “Integendeel” aldus David, “In ziekenhuizen is hygiëne uiteraard key. Daar doen we geen enkele concessie aan. Je focust vooral op onderdelen waar je wél mogelijkheden ziet. Waar zie je mogelijkheden voor innovaties? Zijn de frequenties overal zoals het zou moeten of kunnen?” Simone vult aan: “Tegelijkertijd kijken we ook naar de impact op onze mensen. Zij moeten het uitvoeren en daar past geen werkdruk bij die de kwaliteit niet kan garanderen. Van de normeringen zijn we dan ook afgebleven. Deze aanpak was écht maatwerk, waar we onze zorgervaring goed in kwijt konden.”  

Over het IJsselland ziekenhuis

Het IJsselland Ziekenhuis in Capelle aan den IJssel is een algemeen regionaal ziekenhuis met ruim 300 bedden. Het IJsselland Ziekenhuis biedt een breed aanbod aan medisch specialistische zorg. Het verzorgingsgebied strekt zich uit over Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel, Nieuwerkerk aan den IJssel, de Krimpenerwaard en (de oostelijke kant van) Rotterdam. Op het gebied van maag-darm-leverzorg biedt het ziekenhuis topklinische zorg, hiervoor strekt het verzorgingsgebied zich veel verder uit. De focus ligt hierbij op het samen werken aan de best denkbare zorg voor elke patiënt en zijn naasten. In het ziekenhuis werken 1780 medewerkers, 151 medisch specialisten en 190 vrijwilligers.