Een onderwijsgebouw waar dagelijks honderden studenten in- en uitlopen, vraagt om veiligheid en toekomstbestendig onderhoud! 

Met die insteek gingen we voor onze klant Zadkine aan de slag. Niet zomaar met een opdracht, we hebben al 5 jaar een samenwerking met Zadkine waarbij we zowel binnen- als buitenonderhoud uitvoeren en het vastgoed in topconditie houden. Daar vertellen we je graag meer over!

Voor vakmensen, door vakmensen

zadkine beeld

Kom je wel eens in de omgeving van Rotterdam? Dan ben je vast en zeker weleens langs een pand van Zadkine gekomen. Met ruim 16 locaties zijn zij in bijna iedere wijk wel te vinden. Met een breed scala aan mbo-opleidingen, bereidt Zadkine jaarlijks duizenden studenten voor op een succesvolle toekomst. Helemaal klaar voor echt 'vakmanschap’, zoals zij dat zelf noemen. En in die mentaliteit kunnen wij ons bij Breijer ook zeker vinden!

Sinds jaar en dag werken we op een fijne manier samen met Zadkine. Toen een van de panden in het centrum van de stad toe was aan grondig onderhoud, wisten ze ons ook weer te vinden. Hoog op de agenda? Asbestsanering en gevelonderhoud! Maar het was ook heel belangrijk dat studenten, docenten en andere gebruikers van het gebouw zo min mogelijk overlast zouden ervaren tijdens de werkzaamheden. Vanuit Zadkine is Base Consultancy aangeschoven bij dit project voor een soepele verloop tussen beide partijen.

Plan van aanpak

Bij aanvang van het project hebben we meerdere scenario’s en concepten voorgelegd. Stuk voor stuk met de benodigde basiselementen maar verschillend in de aanvullende werkzaamheden. Uiteraard hebben we bij ieder concept de voordelen en nadelen, de verwachte mate van overlast én de bijbehorende budgetten gepresenteerd.

Rishi Sunderpersad, Calculator en Planvormer bij Breijer Vastgoedzorg, vertelt hier meer over: “Door verschillende concepten te schetsen kon het team van Zadkine zelf kiezen hoe en aan wat zij hun euro’s uitgeven, wat ze ervoor terugkrijgen en hoe toekomstbestendig het geleverde werk is. Maar het is natuurlijk ook heel fijn om vooruit te kunnen kijken naar de benodigde inspanning en de te verwachten kosten”.

Alle werkzaamheden op een rij

Na uitgebreid overleg mochten we aan de slag als hoofdaannemer voor het project. De werkzaamheden waren divers en nauwkeurig afgestemd op de behoeften van het gebouw. Deze werkzaamheden stonden op de planning:

  • Schilderwerk aan houten en metalen onderdelen
  • Reiniging van kolommen, goten, tegelwerk en Trespa-beplating
  • Asbestsanering aan het hele pand
  • Constructieve maatregelen i.v.m. beperkte draagkracht van het dak ten behoeve van onze bereikbaarheid (steigers)
  • Kozijnaanpassingen, zoals het verwijderen van ramen en het plaatsen van VAST HR++ glas
  • Coaten van betonnen goten inclusief een speciaal vlies over de kitnaden.
  • Herstellen van beton en houtschade

Veel aandacht voor communicatie

zadkine 3

Overlast in een bouwproject is voor omstanders altijd vervelend en bijna niet te voorkomen. Toch doen we altijd ons uiterste best om de overlast zo klein mogelijk te houden. Daar hebben we bij deze opdracht een persoonlijke manier van communicatie voor bedacht. Rishi vertelt:

“We doen er alles aan om overlast te beperken en de school te ontzorgen. Zo hebben we voor dit project een one-pager ontwikkeld speciaal voor de docenten en conciërges. Hierin zijn alle werkzaamheden uitgelicht, inclusief welke overlast het eventueel kan veroorzaken. De planning die we hebben gemaakt is ook in goed overleg gedaan met de roostermakers van Zadkine om ervoor te zorgen dat we geen examens in de weg zaten. Ook doen we werk wat veel overlast kan veroorzaken in het weekend en soms in de avonden.”

Ook zijn er voor dit project speciale bordjes ontwikkeld om bij de ramen te plaatsen. Zo kunnen we duidelijk aangeven wanneer de ramen open mogen of, vanwege specifieke werkzaamheden, beter gesloten kunnen blijven.

Samen sterk(er)

Wij zijn heel trots om als hoofdaannemer voor de gehele coördinatie van het project te mogen zorgen. Daarnaast verzorgt ons zusterbedrijf Trigion Traffic Support de vergunningen, verkeersplannen en begeleiding om de veiligheid op straat te waarborgen. Ook onze afdeling Loodgieters is op locatie aanwezig om de goten te reinigen en eventuele verstoppingen te verhelpen. Zo kunnen we dus echt een totaaloplossing aanbieden en zijn we gezamenlijk nog sterker!

Door naar de volgende fase

In deze eerste twee fasen van het project hebben we ons vooral gericht op de werkzaamheden die zonder steigers uit te voeren waren, zoals de kozijnen op de begane grond en de eerste verdieping. Met deze informatie en een pilot, konden we het groot gevelonderhoud nog beter afstemmen. Nu deze fasen achter de rug zijn, gaan we ook echt de hoogte in. Het project loopt nog door tot eind 2026. Wil je op de hoogte blijven van dit project? Houd dan onze kanalen in de gaten!

Kunnen wij je helpen met jouw project?

We helpen je graag!

Blij! van werken bij Breijer

Werken bij Breijer?

Werken bij Breijer betekent werken bij een moderne, informele werkgever waar persoonlijke ontwikkeling en ambitie voorop staan. Je komt terecht in een dynamische omgeving met leuke collega’s die jou snel thuis laten voelen.

  • Informele sfeer
  • Interne mobiliteit
  • Betrouwbare en familiaire werkgever

Solliciteer online.